REKLAMACJE
- Wszelkie reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu oraz dokonanych zamówień należy przesyłać na adres e-mail: tomdorix@gmail.com. Reklamacje mogą być również składane pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
- Składając reklamację Klient zobowiązany jest co najmniej do wskazania zauważonej wady, braku lub uchybienia oraz do określenia swojego żądania.
- Aby złożyć reklamację w prawidłowej formie, konieczne jest odesłanie produktu wraz z wypełnionym formularzem reklamacyjnym.
- Jeżeli składana reklamacja dotyczy żądania Konsumenta z tytułu rękojmi, Klient zobowiązany jest przedstawić dowód zakupu danego Towaru w Sklepie (np. wyciąg z konta, potwierdzenie płatności kartą, paragon lub fakturę).
- Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:
a) imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego (oraz numer konta w przypadku zwrotu pieniędzy),
b) datę zawarcia umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
c) przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,
d) wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację,
e) opis wady produktu,
f) dowód zakupu (np. paragon, faktura, potwierdzenie płatności). - Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt własny dostarczyć rzecz wadliwą na adres siedziby Sprzedawcy lub adres wskazany w korespondencji e-mail. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, koszty przesyłki poniesione przez Klienta zostaną zwrócone w wysokości odpowiadającej najtańszej dostępnej formie dostawy z naszego cennika.
W przypadku odrzucenia reklamacji, Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów:
dostarczenia Towaru do Sprzedawcy (koszt przesyłki reklamacyjnej),
ponownej wysyłki Towaru do Klienta (koszt przesyłki zwrotnej).
- W przypadku nieuiszczenia opłaty za ponowną wysyłkę Towaru w kwocie odpowiadającej kosztowi dostawy opłaconemu podczas składania zamówienia, Sprzedawca może wystawić oficjalne wezwanie do odbioru towaru. Wezwanie to, działając w oparciu o art. 491 Kodeksu cywilnego, określi termin, w którym Kupujący może odebrać towar bez dodatkowych opłat. Po upływie wskazanego terminu naliczana będzie opłata magazynowa, której wysokość zostanie określona w wezwaniu. Powyższe działania wynikają z przepisów o przechowaniu rzeczy (art. 835 i następne Kodeksu cywilnego).
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Sprzedawca niezwłocznie zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie. Wraz z takim zawiadomieniem do Klienta przesłana zostanie informacja, w jaki sposób należy uzupełnić braki w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- Reklamacje z tytułu rękojmi rozpoznawana są w terminie 14 dni od dnia doręczenia Sprzedawcy oświadczenia zawierającego żądania Kupującego.
- O wyniku rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie powiadomiony przez Sprzedawcę drogą mailową lub pisemnie, w zależności od sposobu złożenia reklamacji.
- Reklamacji podlegają wyłącznie produkty posiadające wady fabryczne. Wszelkie inne uszkodzenia, w szczególności mechaniczne, wynikające z niewłaściwego użytkowania lub samodzielnych przeróbek, nie podlegają reklamacji i uprawniają Sprzedawcę do jej odrzucenia.
Do wad fabrycznych zalicza się w szczególności sytuacje, gdy:
rzecz nie ma właściwości lub cech, które powinna mieć zgodnie z umową,
produkt nie ma właściwości, o których zapewniał Sprzedawca,
produkt nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedawcę przed zawarciem umowy,
towar został wydany w stanie niezupełnym.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny przysługuje wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem.
- Klient, który zawarł Umowę Sprzedaży może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny.
- Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu zanim Sprzedawca przyjął jego zamówienie, zostaje ono anulowane i jest traktowane jak niebyłe.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży Towarów rozpoczyna się od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba inna niż przewoźnik weszła w posiadanie Towaru (w przypadku sprzedaży wielu Towarów – w posiadanie ostatniego z nich), a w przypadku pozostałych umów – od dnia ich zawarcia.
- W celu wykonania prawa odstąpienia Klient zobowiązany jest złożyć Sprzedawcy pisemne oświadczenie w tym zakresie. Dla zachowania terminu wystarczające jest wysłanie takiego oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie to może zostać wysłane e-mailem lub zwykłą pocztą.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi:
e) jeżeli przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
f) jeżeli przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
g) jeżeli przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
h) jeżeli przedmiot świadczenia został przez Klienta wykorzystany lub zużyty, a w szczególności jeżeli został podłączony do jakiejkolwiek zewnętrznej instalacji i wykorzystany. - Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy odpowiadające najtańszemu oferowanemu przez Sprzedawcę sposobowi dostawy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Klient zwróci wszystkie Towary objęte zakresem oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży na rzecz Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Sprzedawca ma prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Nasz sklep nie oferuje darmowych zwrotów dla Kupujących. Zgodnie z obowiązującym prawem Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania).
- Prosimy, aby do paczki obowiązkowo dołączyć formularz odstąpienia od umowy lub inny dokument jednoznacznie identyfikujący adresata przesyłki. Brak danych uniemożliwi rozpatrzenie zwrotu.
- Przypominamy, że Kupujący zobowiązany jest do odpowiedniego zapakowania i zabezpieczenia towaru na czas transportu. Za szkody powstałe podczas transportu kurierskiego odpowiada również Kupujący.
- Nie przyjmujemy przesyłek wysłanych za pobraniem.
- Klient odpowiedzialny za zmniejszenie jego wartości wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru, co wynika bezpośrednio z art. 34 ust. 4 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Do takiego zmniejszenia wartości zalicza się m.in. uszkodzenie towaru, jego mechanizmu czy obudowy, a także uszkodzenie opakowania (zniszczenie, rozerwanie), które jest niezbędne, aby móc zapewnić, że produkt zachowa swoją pierwotną wartość rynkową oraz spełni standardy oczekiwane przez Kupującego.
- W przypadku, gdy Kupujący nie odbierze przesyłki z automatu paczkowego lub od kuriera, Sprzedawca ma prawo skierować do niego oficjalne wezwanie do odbioru towaru. Nieodebranie przesyłki nie jest równoznaczne ze złożeniem woli odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
Wezwanie to, działając w oparciu o art. 491 Kodeksu cywilnego, określi termin, w którym Kupujący może odebrać towar bez dodatkowych opłat. Po upływie wskazanego terminu naliczana będzie opłata magazynowa, której wysokość zostanie określona w wezwaniu. Powyższe działania wynikają z przepisów o przechowaniu rzeczy (art. 835 i następne Kodeksu cywilnego).
Adres do zwrotów:
Firma Handlowo-Usługowa TomDorix
Dorota Wojciechowska
ul. Wylotowa 1
66-431 Janczewo